Робота методичного кабінету

на 2022-2023 навчальний рік

1. Педагогічну роботу висвітлювати в «Методичному віснику», «Атестаційному куточку».
2. Скласти і затвердити робочий навчальний план.
Поповнювати методичний кабінет навчально-методичною літературою та інформативними матеріалами для педагогів, батьків і дітей.
Скласти та затвердити розклад проведення музичних і фізкультурних занять, ранкової гімнастики.
Розробити раціональний режим дня для кожної вікової групи на навчальний рік.
Розробити рекомендації для вихователів групи раннього віку щодо організації взаємодії з батьками у період адаптації.
Контролювати наявність перспективного плану роботи в усіх вікових групах на наступний місяць.
Поповнювати кабінет новинками методичної літератури з тем, що визнані пріоритетними в 2020/2021 н.р.
Проводити для педагогів огляд публікацій фахових періодичних видань, новинок методичної літератури.
Робити вибірку матеріалів спеціальної літератури до картотеки.
Надавати допомогу педагогам у підготовці до проведення колективних переглядів занять, проведення тематичних тижнів, роботи з дітьми під час канікул.
3. Дібрати матеріал для вихователів по забезпеченню виконання завдань оновленої Програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».
4. Поповнити папку «Нормативні документи» новими публікаціями.
5. Проводити Дні здоров’я
6. Скласти та затвердити перспективні плани атестації та курсів підвищення кваліфікації.
7. Провести день методичного кабінету для молодих педагогів, з метою більш раціонального використання дидактичних матеріалів у освітньому процесі.
8. Обновляти матеріали «Куточку атестації».
9. Виставки дитячих робіт:
Україна — рідний край;
Осінній вернісаж;
Вітаємо маму зі святом;
Розмалюю писанку, розмалюю.
10. Провести природоохоронну акцію разом з батьками:
Наша допомога пташкам;
«Квітуча планета» (оформлення ігрових майданчиків квітами).
11. Продовжити роботу довідкового бюро «Абетка лікарських рослин».
12. Організувати гурткову роботу:
«Веселка»,
«ази англійської мови»
13. Провести тематичні тижні:
Тиждень ОБЖД;
Тиждень сім’ї;
Тиждень психології
Фестивалі тижнів нетрадиційних занять:
а. «Осінній дивограй»;
б. «Кришталева казка»;
в. «Веселковий калейдоскоп».
14. Вести циклограму участі вихователів у методичній роботі "Творчі сходинки".
15. Висвітлювати роботу закладу на сайті дошкільного закладу.
16. Використовувати в роботі інформаційно-комунікативні технології.

Консультація для батьків та педагогів

«Як навчати дітей ставити запитання»

1. Запасіться часом.

Спілкуючись з дитиною, бажано нікуди не поспішати або хоча б мати «про запас» зайві 15-20 хвилин.

2. Вислуховуйте дитину до кінця.

Навіть якщо вам здається, що ви з перших слів зрозуміли, що саме хоче запитати дитина, обов’язково дослухайте її до кінця. По-перше, може виявитися, що вона має на увазі не зовсім те, що вам здалося спочатку, а по-друге , так ви засвідчите значущість дитячого запитання.

3. З’ясовуйте, про що йдеться.

Якщо вам не цілком зрозуміли суть запитання, не відмахуйтеся від нього одразу як від недоречного, а уточніть, що саме цікавить малюка.

4. Конкретизуйте запитання дітей.

Діти дошкільного віку далеко не завжди здатні чітко сформулювати те, що вони мають на увазі. Тож уточніть формулювання, запропонуйте дитині варіант точнішого і конкретнішого запитання, скажімо: «Ти не знаєш як відрізнити круг від овала?»

5. Не бійтеся повторюватися.

Навіть якщо дошкільник уп’яте ставить одне й теж саме запитання, постарайтеся не дратуватися. У дітей дошкільного віку пам’ять ще дуже короткотривала, тому не все у поясненнях дорослого діти здатні запам’ятати з першого разу, особливо коли пояснення стосуються зовсім нових, незвичних для дошкільників сфер діяльності: читання, розв’язання задач, тощо. Тож у кожному конкретному випадку за допомогою навідних запитань з’ясовуйте, що саме дитина не розуміє у ваших поясненнях, і знаходьте інший, доступніший для неї варіант відповіді на її запитання.

6. Не соромтеся не знати.

Якщо ви не знаєте відповіді на запитання, не соромтесь у цьому зізнатися. Запропонуйте дитині разом пошукати відповідь у підручнику, енциклопедії чи інтернеті.

7. Правильно ставте запитання самі.

Розмовляючи з дитиною, чітко формулюйте власні запитання, використовуйте прийняті в таких випадках мовні формули:

– Я хочу тебе запитати…;

– Скажи, будь-ласка…;

– Мені цікаво…;

– Як ти вважаєш…

8. Вислуховуйте дитячі відповіді уважно, не перебиваючи.

Шановні дорослі!

Лише уважне і поважливе ставлення до дитини під час спілкування сприятиме стимулюванню її мовленнєвої активності. Завжди задовольняйте цікавість малюків і заохочуйте їх пізнавальну активність схваленням.

Правила виховання дітей

Не можна принижувати дитину. Приниження руйнують позитивну самооцінку. Малюк починає відчувати провину за те, що він живе на світі. У результаті може вирости глибоко нещасна людина.

Не треба погрожувати. Погрози змушують дитину боятися й ненавидіти дорослого, який їй погрожує. Від погроз дитина не перестане поводитися абияк, а якщо навіть і перестане, то лише в присутності дорослого, але потім обов’язково «відіграється».

Не слід вимагати обіцянку погрозами . Обіцянка, як і погроза, відноситься до майбутнього — коли ще вона здійсниться? А дитина живе сьогодні, в теперішньому часі. Насильне вимагання обіцянок розвине в ній почуття провини, або цинічність у словах та справах.

Нерозумно вимагати негайної покірності . Дитина не робот і не зомбі, їй потрібен час, щоб зрозуміти й прийняти чи не прийняти вашу настанову. Попереджайте малюка, що час гри скоро закінчиться. Навіть у беззастережних обов’язках має лишатися ілюзія самостійності.

Не слід допікати опікуючись. Інакше дитина ніколи не відчує, що може зробити щось сама. А це знижує самооцінку й призводить до формування психологічних комплексів. Окрім цього, зайва опіка привчає дитину до думки, що можна не напружуватися — й так усе для тебе зроблять.

Не можна сліпо потурати дитині.Чим конкретніші «так» і «ні», тим простіше дитині зрозуміти, чого хоче від неї дорослий. Деякі правила малюк засвоюватиме швидко, інші ж потребуватимуть більше часу й терпіння.

Слід бути послідовним, аби досягнути розуміння. Дитина не в змозі зрозуміти дорослі «інколи», «можливо», «подекуди» й «лише на свята». Чи можна навчитися переходити дорогу, якби в понеділок, вівторок і четвер червоний колір означав «стоп», а в середу й суботу — «можна перейти»?

Розпорядок життєдіяльності дітей в дитячому садку /Files/images/a_003.gif


Ранній вік

Режимні моментиЧас
Прийом дітей, огляд, спілкування7.30- 8.30
Ігри, ранкова гімнастика8.30- 8.35
Гігієнічні,водні процедури, підготовка до сніданку8.35 - 8.50
Сніданок8.50 - 9.05
Ігри, підготовка до занять9.05 - 9.20
Заняття групові, підгрупові, міні-заняття9.20 - 10.05
Підготовка до прогулянки10.05 - 10.25
Денна прогулянка10.25 - 11.30
Повернення з прогулянки, підготовка до обіду, гігієнічні, водні процедури11.30 - 12.00
Обід12.00 - 12.30
Підготовка до денного сну12.30 - 12.45
Сон12.45 - 15.00
Поступовий підйом, гімнастика пробудження, повітряні, загартовуючі гігієнічні, водні процедури15.00 - 15.30
Підвечірок15.30 - 15.45
Ігри, спілкування, самостійна діяльність, розваги
Підготовка до вечірньої прогулянки
Вечірня прогулянка
Повернення додому


молодший дошкільний вік/Files/images/помошники.gif

Режимні моментиЧас
Прийом дітей, огляд, спілкування7.30 - 8.30
Ранкова гімнастика8.30 - 8.38
Гігієнічні, водні процедури, підготовка до сніданку8.38 - 8.48
Сніданок8.48 - 9.00
Підготовка до занять9.00 - 9.15
Заняття (групові,підгрупові)9.15 - 10.00
Підготовка до прогулянки10.00 - 10.20
Денна прогулянка10.20 - 12.00
Повернення з прогулянки, гігієнічні процедури, підготовка до обіду12.00 - 12.15
Обід12.15 - 12.45
Підготовка до денного сну12.45 - 13.00
Сон13.00 - 15.00
Поступовий підйом, гімнастика пробудження, загартовуючі, водні процедури15.00 - 15.30
Підвечірок15.30 - 15.45
Заняття, ігри, трудова діяльність, самостійна діяльність, розваги15.45 - 16.20
Підготовка до вечірньої прогулянки16.20 - 16.30
Прогулянка, самостійна діяльність за вибором16.30 - 17.30
Повернення додому 17.30 - 18.00

Старший дошкільний вік/Files/images/detia-5.gif

Режимні моментиЧас
Прийом дітей, огляд, спілкування7.30 - 8.30
Ранкова гімнастика8.30 - 8.40
Гігієнічні, водні процедури, підготовка до сніданку8.40 - 8.50
Сніданок8.50 - 9.05
Підготовка до занять9.05 - 9.15
Заняття /групові,підгрупові/9.15 - 10.50
Підготовка до прогулянки10.50 - 11.00
Денна прогулянка11.00 - 12.15
Повернення з прогулянки, гігієнічні та водні процедури, підготовка до обіду12.15 - 12.30
Обід12.30 - 12.50
Підготовка до денного сну12.50 - 13.00
Сон13.00 - 15.00
Поступовий підйом, гімнастика пробудження, повітряні, загартовуючі гігієнічні та водні процедури15.00 - 15.30
Підвечірок15.30 - 15.50
Заняття /індивідуальні, гурткові/, сюжетно-рольові ігри, спілкування, трудова діяльність, самостійна діяльність, дослідницько-пошукова діяльність, розваги 15.50 - 16.30
Підготовка до вечірньої прогулянки16.30 - 16.40
Вечірня прогулянка16.40 - 17.40
Повернення додому17.40 - 18.00
Кiлькiсть переглядiв: 834

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.